Skuteczny mailing

Skuteczny mailing

Promocja i Reklama

Zastanawiasz się, jak wykorzystać e-mail marketing do zwiększenia sprzedaży? Chcesz poprawić statystyki otwarć i kliknięć? Poznaj skuteczne sposoby pozyskiwania uwagi odbiorców i zapewnij sukces swoich kampanii.

Jak przygotować mailing

Marketing w wiadomościach e-mail to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów zwiększania sprzedaży. Ponadto posiadanie rozbudowanej bazy adresowej pozwoli Ci w znacznym stopniu uniezależnić się od innych kanałów pozyskiwania klientów (np. ruchu Pay Per Click).

Pracę nad e-mail marketingiem rozpocznij od określenia celu kampanii. Musisz zastanowić się, czy będzie to jednorazowa wysyłka sprzedażowa, czy może bardziej zależy Ci na budowaniu długotrwałej relacji z klientem.

W zależności od tego wyboru, wykorzystasz inne opcje platformy i konstrukcję wiadomości. W przypadku jednorazowej wysyłki, sprawa jest prosta – tworzysz wiadomość w kreatorze, a następnie wysyłasz ją odbiorcom ze swojej bazy.

Jednak to tylko podstawowa opcja programu. Większość platform udostępnia dużo bardziej skomplikowane narzędzia, takie jak autoresponder lub marketing automation. Z ich wykorzystaniem możesz tworzyć kolejki różnych maili, które będą wysyłane odbiorcy po spełnieniu określonych warunków (np. po podjęciu interakcji z poprzednią wiadomością).

Gdy zależy Ci na kształtowaniu relacji z klientami – powinieneś zmniejszyć ilość treści sprzedażowych na rzecz użytecznych treści o charakterze informacyjnym.

O czym pamiętać przygotowując ofertę

Pamiętaj, że skuteczność Twojego mailingu zależy w dużej mierze od algorytmów programów pocztowych. Zła konstrukcja maila może spowodować, że wysłana wiadomość trafi do zakładki „oferty”, a w najgorszym wypadku zostanie uznana za spam.

Największą skuteczność mają e-maile z zawartością samego tekstu. W treści wiadomości powinieneś unikać sformułowań typu „rabat”, „wyprzedaż”, „promocja”. Zasada jest prosta – jeżeli chcesz, aby Twoje wiadomości trafiały do skrzynki głównej, musisz sprawić aby jak najbardziej przypominały „zwykłe maile”.

Czym charakteryzują się „zwykłe maile”? Przede wszystkim zwróć uwagę na formatowanie treści. Internauci rzadko wykorzystują pełną szerokość edytora tekstu wiadomości. W jednej linii umieszczają najwyżej kilka wyrazów. Powinieneś zrobić to samo.

Pamiętaj też, że większość wiadomości e-mail rozpoczyna się od zwrotu do adresata (np. „Szanowny Panie”) lub pozdrowienia (np. „Hej”, „Witaj” „Dzień dobry”), a kończy zwrotem pożegnalnym (np. „Pozdrawiam serdecznie”) oraz podpisem.

Ogromne znaczenie ma również czas wysyłki. Każda branża jest nieco inna – jednak z reguły maile wysyłane w dni powszednie cieszą się większą popularnością, niż te wysyłane w weekend. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie kampanii w godzinach porannych, gdy większość Twoich odbiorców przebywa w pracy.

Jak przykuć uwagę odbiorców

Zwróć szczególną uwagę na tytuł wiadomości. To najszybszy sposób na pozyskanie uwagi odbiorców oraz pierwszy krok do sukcesu Twojej kampanii. Komponowanie tytułów internetowych może stanowić spore wyzwanie. Z jednej strony musisz poinformować odbiorcę, z jakiego rodzaju treścią będzie miał do czynienia, z drugiej zaś nie możesz mu powiedzieć za dużo – bo stracisz jego zainteresowanie. Pamiętaj, że podstawowym zadaniem tytułu wiadomości jest wygenerowanie kliknięcia.

Długość tytułu to z reguły od 3 do 7 słów. Nie powinieneś znacznie przekraczać tej długości, bo pojawią się problemy z prawidłowym wyświetlaniem tytułu w skrzynce odbiorczej. Tytuł internetowy powinien zaczynać się od wielkiej litery, natomiast możesz zrezygnować z kropki lub znaku zapytania. Tytuł internetowy może zawierać też cyfry – wskazuje to odbiorcy, że następująca po nim treść będzie konkretna (np. „7 sposobów na błyskawiczny rozwój firmy”). W tym miejscu warto też zastosować emotikony, które pomogą wyróżnić Twoją wiadomość.

W treści wiadomości e-mail powinieneś pisać w drugiej osobie liczby pojedynczej odmiany czasownika (tj. na „ty”). Bezpośredni sposób komunikacji to w internecie codzienność. Nikt nie zarzuci Ci braku grzeczności. Natomiast taka konstrukcja treści pozwala na zbudowanie osobistego kontaktu z odbiorcą.

Email marketing wykorzystuje się przede wszystkim do przekierowywania użytkowników na określoną stronę internetową. Najczęściej będzie to sklep lub landing page. Dlatego pamiętaj, aby w treści wiadomości wykorzystywać zwroty wzywające do działania (np. „sprawdź”, „dowiedz się więcej”, „kliknij”). Dzięki tym zwrotom jasno przekażesz odbiorcy, jakiej interakcji od niego oczekujesz.

Artykuł powstał we współpracy z portalem o marketingu internetowym https://zarabiajnapisaniu.com/

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o