Perspektywy dla polskiego rynku e-commerce są bardzo optymistyczne. Wartość handlu online w naszym kraju rośnie z roku na rok. Według raportu opublikowanego na stronie Interaktywnie.com w roku 2020 może osiągnąć około 70 mld złotych. Nie oznacza to jednak, że sukces odnosi każdy, kto spróbuje swoich sił w sprzedaży internetowej. Wiele zależy tu od właściwego doboru narzędzi reklamowych oraz tego, czy oferta zostanie skierowana do odpowiedniej grupy klientów.
Spis Treści
Taśma z nadrukiem w branży e-commerce
Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Sklepy internetowe otwierają zarówno wielkie i popularne brandy, jak i mało znani sprzedawcy. W zależności od rodzaju oferowanych produktów rynek może być bardziej lub mniej konkurencyjny. Tam, gdzie jest oblegany, zaistnienie w świadomości klientów może okazać się bardzo trudne. Nie oznacza to jednak, że mały sprzedawca pozostaje bez szans wobec gigantów dysponujących potężnymi środkami na reklamę swoich produktów.
Daj się poznać
Wielu klientów wybiera sklep internetowy, porównując wcześniej cenę produktu u różnych sprzedawców. Inni bardziej stawiają na przywiązanie do marki i zaufanie względem sprzedawcy, u którego robili już zakupy w przeszłości. Zbudowanie tożsamości firmy i emocjonalnego przywiązania klientów do marki powinno być celem każdego, kto działa w branży e-commerce. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie bazy klientów powracających, obdarzających zaufaniem sklep, którego produkty wybiorą nawet pomimo nieco wyższej ceny.
Aby klienci zapamiętali konkretną markę i nazwę sklepu, należy stworzyć im ku temu okazję. Nie wystarczy logo umieszczone na stronie www, czy krótkie powiadomienia mailowe o stanie realizacji zamówienia. Im częściej klient będzie miał styczność z logo i nazwą sklepu, tym lepiej. Dlatego warto wykorzystać potencjał, jaki niosą ze sobą taśmy z nadrukiem. Okazuje się, że naniesiona na nie informacja może być sposobem na spokojną, nienachalną i skuteczną reklamę. Jeśli natomiast klient zapamięta dzięki niej nazwę sklepu, istnieje większa szansa, że powróci do niego w przyszłości.
Informuj w razie potrzeby
Obecnie przez Internet sprzedawane bardzo zróżnicowane produkty. Od mebli po wyroby farmaceutyczne, od odzieży po żywność. Wśród nich są również przedmioty bardzo delikatne, kruche i podatne na różnego rodzaju uszkodzenia. Może to być na przykład biżuteria, ceramika albo wrażliwa na wstrząsy elektronika. Niewłaściwe zabezpieczanie takich towarów może prowadzić do dużych strat, których koszty zazwyczaj ponosi sprzedawca.
Wykorzystanie odpowiednich narzędzi do zabezpieczenia paczki pomaga w ochronie przesyłanych towarów przed uszkodzeniem. Niektórzy przedsiębiorcy idą jeszcze o krok dalej. Oprócz stosowania odpowiednich opakowań i wypełniaczy do paczek decydują się też na użycie taśmy pakowej z nadrukiem, na której umieszczane jest ostrzeżenie o tym, że w środku może znajdować się wrażliwy na uszkodzenia przedmiot.
Dbaj o wizerunek firmy
Przedsiębiorca, który myśli długoterminowo, nie tylko liczy bieżące zyski firmy, ale rozważa też podejmowanie kolejnych działań, które mogą okazać się kluczowe w jej dalszym rozwoju. Dokłada też wszelkich starań, by firma była postrzegana jako pożądany i profesjonalny partner biznesowy, co może otwierać przed nią wiele drzwi i pomagać w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. W tym przypadku konieczne jest wielokierunkowe działanie, które obejmować będzie zarówno rozwijanie pozytywnych i opartych na wzajemnym zaufaniu relacji z klientami, dobór właściwych i wywołujących pozytywne odczucia wśród odbiorów metod promocji firmy, jak i dbałość o jakość produktów i estetykę opakowania. I tu znów powracamy do taśmy z nadrukiem, jako nośnika informacji, który może jednocześnie znacząco poprawić odbiór wizualny opakowania. Zastosowanie taśmy z nadrukowanym logo często sprawdza się znacznie lepiej niż zabezpieczenie opakowania za pomocą zwykłej taśmy pakowej.
O czym musisz pamiętać?
Decydując się na stosowanie taśmy z nadrukiem, należy pamiętać, że na rynku dostępnych jest kilka produktów z tej kategorii. Różnice wynikają nie tylko z takich parametrów jak długość i szerokość taśmy, ale również rodzaju nośnika i kleju. Obecnie producenci opakowań oferują taśmy pakowe wykonane na nośniku PP (polipropylenowym) lub PVC. Oprócz tego przedsiębiorca powinien też zdecydować, czy korzystniejsze dla niego będzie stosowanie kleju akrylowego, solvent (kauczuk naturalny), czy hot melt (kauczuk syntetyczny). Po wybraniu wszystkich parametrów dotyczących taśmy pakowej można przejść do ustalania treści nadruku. Jeśli przedsiębiorca życzy sobie, by było to logo, powinien przesłać je na adres producenta opakowań. Tam grafik zajmie się przygotowaniem projektu taśmy, a następnie prześle go do akceptacji zamawiającego. Po jej uzyskaniu rozpoczyna się proces produkcji taśmy.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na https://opakowania24.eu/tasmy-z-wlasnym-nadrukiem.html.